Office365 – OMIKRON szolgáltatási csomagok


Office 365 – OMIKRON szolgáltatási tevékenységek


Az OMIKRON által nyújtott szolgáltatások a Microsoft Office 365 rendszeréhez kapcsolódóan:

MS Office 365 szaktanácsadás

Tapasztalataink szerint sokszor már az első lépések megtétele sem egyszerű. A kezdeti kérdések közül íme néhány kiragadott példa:

  • Milyen csomagot válasszak?
    • az Office 365 szolgáltatások köre folyamatosan bővül, átalakul.
    • az előfizetési csomagok közötti különbségek első ránézésre nem mindig egyértelműek, viszont műszakilag is befolyásolhatják a lehetőségeket.
  • Már vannak meglévő Office termékeim, ezeket hogyan tudom felhasználni?
  • A meglévő hagyományos rendszereim hogyan illeszthetők a felhős szolgáltatásokhoz?
    • Teljesen át kell állnom, vagy létezik „vegyes” megoldás is?
    • Csak a levelezést szeretném átállítani.
    • Csak bizonyos telephelyeim és/vagy kollégáim levelezését szeretném felhősíteni.
    • Nagyon megtetszett a Lync alkalmazás, de nem minden kollégámnak lenne rá szüksége, hogyan tudom kombinálni a csomagokat, meglévő rendszereimet?
    • Vannak olyan gépeim a rendszerben, amit többen használnak, különböző műszakokban felváltva. Itt hogyan tudom megoldani a felhasználó alapú előfizetés és a több felhasználó által használt asztali alkalmazások problémáját?
  • Hogyan megy az átállás, hogy kerülnek a leveleim a felhőbe, hogyan működik közben a levelezési rendszerem?
  • Mi lesz a céges domain névvel? Átvihetem? Hogyan? Ki fogja megcsinálni?
  • A fejlesztésre szánt pénzügyi források sokszor nem a működési költségek oldalán állnak rendelkezésre, hanem a beruházásokén. Mit tegyek, ha mégis szeretnék hozzájutni az Office 365 szolgáltatásokhoz?
  • Egyáltalán mi szükséges ahhoz, hogy elő tudjak fizetni erre a szolgáltatásra?

Szakembereink ingyenes konzultáció keretében válaszolnak Önnek a kérdésekre, segítenek kiválasztani, kitalálni az Ön cégére leginkább alkalmas rendszer-megoldást!

A rendszer beüzemelésével kapcsolatos szolgáltatásaink

A Office 365 központi rendszerének beüzemelése – A rendszer beüzemelése, a szolgáltatás elindítása informatikai szakértelmet igénylő feladat, melyhez az OMIKRON felkészült és tapasztalt szakembereket tud Önnek biztosítani.

  • segítség a felhasználók számára szükséges licencek kiválasztásában,
  • regisztráció a rendszerbe,
  • domain név regisztráció vagy meglévő domain név esetén egyeztetés a szolgáltatóval a DNS beállítások módosításáról,
  • a cég domain nevének/neveinek hozzáadása az Office 365 szolgáltatáshoz,
  • levelezési és kommunikációs (Lync) szolgáltatások működéséhez szükséges DNS beállítások,
  • felhasználók biztonsági- és levelezési csoportjainak kialakítása,
  • az Office 365 Pro Plus és a Lync beállítása (szükség esetén telepítése) 1 darab kliens számítógépen, a szolgáltatások működésének tesztelése,
  • A központi rendszer beüzemelése kb. 1-5 napot vesz igénybe és a feladat bonyolultságától függően nettó 6-10 munkaóra mérnöki munkát igényel

 

Felhasználók felvétele a rendszerbe – Igény esetén szakembereink elvégzik az egyes felhasználókhoz tartozó központi paraméterezést

  • licencek kiosztása,
  • biztonsági csoportok létrehozása, tagok hozzáadása,
  • levelezési csoportok létrehozása, tagok hozzáadása

 

Csoportmunka beállítások – Szakembereink készséggel segítenek a vállalati csoportmunkát támogató kezdeti beállítások elvégzésében

  • a csoportmunkához szükséges dokumentum tár létrehozása, jogosultságok beállítása
  • közös címlista kialakítása
  • alwebhelyek létrehozása, jogosultságok beállítása

 

Felhasználói eszközök integrálása – Amennyiben igényli, úgy szakembereink a felhasználói eszközöket (asztali gépek, laptopok, mobil eszközök) is beállítják, telepítik és paraméterezik rajtuk az igényelt alkalmazásokat

  • Asztali Office alkalmazás csomag Office 365-tel kompatibilis verziójának telepítése,
  • Levelezés beállítása az Outlookban,
  • Lync kliens telepítése és beállítása,
  • Levelezés és Lync kliens beállítása mobil eszközön,

 

Meglévő Active Directory rendszer integráció – Szakembereink segítségével integrálhatja meglévő MS Active Directory rendszerét és az Office 365 szolgáltatásokat.

  • A szolgáltatás bekapcsolása az Office 365-ben,
  • DirSync szerver telepítése, beüzemelése,
  • Az Active Directory struktúrájának átalakítása,
  • A szolgáltatás működésének tesztelése.
  • Az AD rendszer integráció 1 napot vesz igénybe és a feladat bonyolultságától függően nettó 3-8 munkaóra mérnöki munkát igényel

Meglévő rendszerekről történő migrálás MS Office 365-be

Amennyiben már meglévő levelezési rendszereket (legyen az Exchange vagy Linux, „földi” vagy más szolgáltatónál host-olt) szeretne teljesen vagy akár részben (hibrid működés) az Office 365 rendszerbe átvinni, úgy az alábbi szolgáltatási elemekkel tudjuk segíteni a megoldásban:

  • Vegyes működés esetén a hibrid rendszer kialakításával kapcsolatos tervezés.
  • Az átállás folyamatának megtervezése oly módon, hogy közben a levelezés ne álljon meg, ne vesszenek el levelek – adott esetben az átállási folyamat több hetet is igénybe vehet így a folyamatos működés megtervezése szakértelmet igénylő, fontos feladat!
  • Igény esetén a régi levelek áttöltését is elvégzik szakembereink, de ha Ön rendelkezik megfelelő szakértő kollégával, akkor a metodika közös kialakítása után ezt saját erőforrással is meg tudja oldani!
  • Az átállást követően a végleges rendszerbeállítások, tesztek elvégzése.

A rendszer használatba vétele, rendszergazda és felhasználói oktatás

Webes oktatás a rendszer sikeres használatához – Igény esetén ezzel a kb. 1 órás, weben keresztül nyújtott oktatással is segíteni tudjuk Önöket a rendszer minél sikeresebb és hatékonyabb használatba vételének érdekében. Az előadás élőben zajlik, majd elmentett formában később is visszanézhető.

 

  • Office 365 kezdeti lépések (elérhetőség, bejelentkezés, felület)
  • saját profil oldal
  • Office 365 Pro Plus és Lync telepítése a saját számítógépre
  • a levelezés beállítása
  • az Outlook WebApp használata
  • a Lync használata
  • Sharepoint vállalati- és saját webhely lehetőségének bemutatása
  • az előadás után konzultációs lehetőség a hallgatóság számára (kb. 1 óra)

Természetesen feladattól függően és igény esetén a fenti tartalmat és időtartamokat rugalmasan tudjuk változtatni! Szükség esetén akár helyszíni oktatást is tartunk.

A rendszer üzemeltetésével kapcsolatos szolgáltatásaink

Üzemeltetési támogatás – Igény esetén segíteni tudjuk a rendszer működtetésével kapcsolatos feladatok ellátásában is.

  • új felhasználók felvételével kapcsolatos teendők
  • megszüntetendő felhasználókkal kapcsolatos teendők
  • levelező szerver paramétereinek igény szerinti módosítása (pl. terjesztési csoportok létrehozása, külső postafiók importálása, vállalati szintű szabályok létrehozása, spam szűrés hangolása, véletlenül törölt e-mailek visszaállítása, stb.)
  • egyéb egyedi problémák megoldása
  • A szolgáltatást havidíjas, vagy eseti alapon megállapított díj ellenében is tudjuk nyújtani.
  • Amennyiben az Önök cége rendelkezik felkészült üzemeltető szakemberrel, úgy az ő munkáját műszaki támogatás típusú szolgáltatással is tudjuk segíteni